Under finner du vår kontaktinfo, kontaktskjema og ofte stilte spørsmål. Vi står alltid klar til å svare på dine spørsmål og hjelpe deg så godt vi kan.
Åpningstider: mandag-lørdag kl 06:30-16:00
Haster det? Ring vakttelefonen: 93 42 70 50
For spørsmål om catering
For spørsmål om selskapslokaler og arrangement
Adresse
Safari Næringsmidler AS
Kjøkkelvikveien 75
5178 Loddefjord
Org.nr.: 982 903 580
Kontaktskjema
Ofte stilte spørsmål
Generelt
Hva er det greit å vite før jeg bestiller hos Safari Catering?
Når du bestiller via e-post eller telefon, vil bestillingen bli bekreftet av Safari Catering. Vi behandler alle bestillinger fortløpende, og hvis du ikke har mottatt svar på din bestilling eller forespørsel innen 24 timer, er du velkommen til å kontakte oss igjen.
Ved bestillinger gjennom vår nettbutikk, kan du være trygg på at alt er i orden dersom du ikke hører fra oss innen 2 dager.
For selskap og arrangement med leie av lokale, personal er det egne frister og betingelser.
Kontakt selskapsavdeling vår for mer informasjon: selskap@safari.no
Bestillingsfrister
Hva er deres bestillingsfrister?
Vi oppfordrer alle våre kunder til å bestille i god tid. Bestillingsfrister pr. produkt er tydelig merket på produktsidene i nettbutikken vår. Overordnet er dette fristene våre:
- Påsmurt, salat, møtepakker, fingermat, drikke: 2 dager
- Kaker: 3 dager (ta kontakt om du ikke rekker du fristen, og vi vil prøve å hjelpe deg)
- Varmmat, tapas, buffet, selskapsmat, julemat: 4 dager
Høysesong:
Merk at vi har egne bestillings- og endringsfrister i våre høysesonger, som konfirmasjon (uke 17 – 21) og jul (uke 46 – 52). For å kunne garantere levering i høysesong, ber vi om at bestillinger gjøres minst 2 uker før arrangementet.
Vi gjør vårt ytterste for å levere, men bestillinger som kommer etter bestillingsfristen i høysesong kan bli avvist på grunn av stor pågang.
Minimumsantall
Hva er minimumsbestilling hos dere?
Hvert produkt i nettbutikken har angitt et minimumsantall. Vi har dessverre ikke anledning til å levere til færre personer enn det som er angitt.
Endring av antall
Kan jeg endre antall personer på min bestilling?
Oppjustering av antall personer inntil to dager før levering. For nedjustering av antall kan dette gjøres i henhold til bestillingsfrister.
Avbestilling
Kan jeg avbestille?
Avbestilling og endringer kan skje kostnadsfritt i henhold til bestillingsfrister for produktene. Ønsker om avbestillinger eller endringer etter dette kan bli avslått og bestillingen faktureres helt eller delvis.
Avbestillinger som skjer mellom bestillingsfrist og 1 dag før levering: 50 % av beløpet faktureres
Avbestillinger som skjer samme dag som levering faktureres 100 %.
Levering
Hvilke leveringsalternativer har dere?
Vi leverer på døren til ønsket adresse. Levering skjer i ønsket tidsvindu oppgitt ved bestilling. Det er dessverre ikke mulig å ønske et eksakt tidspunkt. Det er en forutsetning av kunden er til stede ved levering, hvis ikke vil maten bli etterlatt på leveringsadressen for kundens regning og risiko.
- Bergen: Hverdag før kl 16.00 kr. 360,-
- Ettermiddag / helg kr. 470,-
- Knarvik, Osterøy, Samnanger og Os: kr. 650,-
Kontakt oss for prisforespørsel på andre områder.
Ved større forsinkelser over 30 minutter kan kunde kreve avslag. Dette vil vurderes i hvert tilfelle ved å ta kontakt med Safari Catering kundesenter.
Forsinkelses som skyldes uforutsette trafikkforhold, værforhold eller feilaktige opplysninger om leveringsadresse, telefonnummer eller andre forhold som Safari Catering ikke kan forutse eller forhindre, anses ikke som grunnlag for avslag.
Hente selv
Kan jeg hente maten selv?
Maten kan hentes kostnadsfritt i våre lokaler på Kjøkkelvikveien 75 i avtalt tidsvindu innenfor vår åpningstid 07:00 – 16:00, eller etter annen avtale. Vi anbefaler at varmmat kjøres direkte til der selskapet skal være.
Kaldmat kan hentes i et stort utvalg av dagligvarebutikker i Bergensområdet for 199,-.
Se oversikt over butikkene her. Ved henting i butikk betaler du for maten i kassen.
Anretning av maten
Hvordan anrettes maten deres?
Koldtbord blir anrettet pent på fat og levert i isoporkasser som gjør at maten holder seg kjølig. Vi anbefaler at maten står i romtemperatur i ca. 30 minutter før servering for temperering.
Varm mat blir levert i aluminiumsformer og levert i varmekasser som holder maten varm i 1 – 2 timer inntil kassene åpnes.
Retur av emballasje
Hvordan returnerer jeg isoporkassene maten kom i?
Kassene av isopor skal returneres til Safari Catering i Kjøkkelvikveien 75 senest 3 dager etter leveransen. Kassene er gjenbrukbare og en viktig del av vårt engasjement for miljø og bærekraft. Kassene leveres på anvist sted utenfor bygget og kan leveres når som helst på døgnet. Vennligst merk kassene med lapp med navn.
Kassene kan også leveres til en av disse butikkene.
Om det er ønskelig kan vi hente kassene for en hentekostnad på 199,-. Vi henter kassene normalt 1 – 3 kalenderdager etter arrangementet mellom kl. 10:00 – 15:00. Du behøver ikke være hjemme, men kassene må være trygt lagret og lett tilgjengelig for vår sjåfør.
Ikke leverte kasser faktureres 300,- per stykk.
Innhold fra kassene, eksempelvis fat og aluminiumsformer, trenger ikke returneres, men vi kan ta det imot og sørge for korrekt kildesortering.
Betaling
Hvilke betalingsmetoder har dere?
Som privatkunde betaler du med kort eller Vipps ved overlevering av maten. Ved henting i butikk betaler du i kassen. Firma kan avtale faktura på forhånd.
Vipps-nr: 604096 Safari Næringsmidler AS, merkes med ordrenummer.
Egne betingelser gjelder for arrangementer i våre selskapslokaler.
Priser
Alle priser i nettbutikken er inklusiv 15% mva. og eksklusiv eventuelle leveringskostnader. Ved bestilling av personell og mat på våre selskapslokaler øker prisen til 25% mva.
Leie av servitører og kokker
Kan jeg leie servitører og/eller kokker til mitt selskap?
Vi kan hjelpe deg med personell til større selskap. Dette gjelder arrangementer og selskap som gjennomføres i regi av oss, enten i våre selskapslokaler eller på kundens egen adresse. Kontakt oss for forespørsel.
Fakturaspørsmål
Kunder
Har du spørsmål til en faktura, send oss en mail til faktura@safari.no
Leverandører
Skal dere sende oss en faktura, så send den enten elektronisk på faktura@safari.no
eller til vår postboksadresse:
Safari Næringsmidler AS, Kjøkkelvikveien 75, 5178 Loddefjord
Vi benytter også EHF faktura (Org.nr.: 982903580)
Jobbe hos oss?
Her finner du en oversikt over ledige
stillinger hos oss.